Late For Tea dress mod

I have recently had the pleasure to sew a dress for Asia who loved the idea of my Late For Tea dress but wanted to modify it a bit so that it suited her better. We decided to make a smaller neckline and wider shoulders and we got rid of the ties and the front pocket. She picked a beautiful plaid wool from my collection, a piece I've actually been holding on to for something of my own! But giving it to her was the best decision I could make. The dress is fully lined, the top is self-lined in part for a more elegant finish.

If you want to have your own Late For Tea dress --or one similar to it with some modifications --send me a message!

Miałam niedawno przyjemność uszyć sukienkę dla Asi. Spodobała jej się sukienka Spóźniona na herbatę, ale miała ochotę na drobne zmiany. Zdecydowałyśmy się zmniejszyć dekolt i poszerzyć ramiona, a przy tym zrezygnowałyśmy z wiązania i kieszeni z przodu. Wybrała sobie z mojej kolekcji piękną, cienką wełnę w kratę - kawałek, który właściwie przechowywałam dla siebie! Ale oddanie go Asi było naprawdę dobrą decyzją. Sukienka jest na pełnej podszewce, góra jest częściowo podszyta tym samym materiałem, co wierzch - to dla eleganckiego wykończenia.

Jeśli chcesz mieć własną sukienkę Spóźnioną na herbatę - albo podobną, z drobnymi zmianami - wyślij mi wiadomość!

Follow

2 comments