Fringing upon yesterday

It finally happened. After literally years of tip toeing around it, on a recent night I cut myself these bangs. Was it sensible? You be the judges of that. I certainly feel refreshed. It's funny how some things you once heard keep you from doing stuff you really want to do. A few years back a hairdresser told me with great disdain that he would never cut me bangs and that I should always have my hair off my forehead. Now, I'm not one for sticking to rules like that but he sounded so serious that I kinda did... for better or worse. I mean, he may have been right or wrong --I'm in no position to say. But I like my new bangs and that's that. I'd had similar bangs around 8 years ago and liked them but got lazy cutting them and eventully grew them out. We'll see if I can stick to these.

Wearing a dress I made from a self-drafted pattern and cotton corduroy that I got as a gift.
Also: necklace c/o Good Looking Objects and old and thrifted stuff.
Photos by my boyfriend.
Stało się. Po jakimś milionie lat zastanawiania się, niedawno, jednego wieczora ciachnęłam sobie grzywkę. Rozsądnie? Nie wiem, zdecydujcie. Póki co czuję się świeżo. To zabawne, jak niektórze rzeczy zostają w głowie i się ich trzymamy. Parę lat temu fryzjer powiedział mi kategorycznie, że nigdy nie zrobi mi grzywki i że powinnam zawsze chodzić z odsłoniętym czołem. Czy miał rację - nie umiem stwierdzić. Dość, że przez ostatnich kilka lat trzymałam się jego werdyktu, choć generalnie do jakichkolwiek fundamentalnych zasad skłonności nie mam. Podoba mi się ta grzywka i tyle. Miałam podobną jakieś 8 lat temu i też ją wtedy lubiłam, ale przez lenistwo pozwoliłam jej odrosnąć. Zobaczymy, jak długo utrzyma się ta.

Mam na sobie sukienkę z samodzielnie narysowanego wykroju, którą uszyłam z podarowanego sztruksu.
Poza tym: naszyjnik dzięki uprzejmości Good Looking Objects i rzeczy stare i z second handów.
Zdjęcia zrobił mój chłopak
.

Follow

6 comments:

  1. I think your bangs look great! I don't think they make you look younger, as people tend to say about bangs.

    The dress looks great in corduroy! With the striped shirt and the beret, your outfit certainly looks very Parisienne!

    ReplyDelete
  2. I love your new bangs! They really suit you- and the best thing about hair is that you can experiment with styles, because it grows back :)
    The Artyologist

    ReplyDelete
  3. Uroczo Ci z grzywką, wyglądasz jeszcze młodziej :)

    ReplyDelete
  4. The bangs are so lovely! And your jacket is really, really nice!

    ReplyDelete