Inspirations: Kate Rowland

Kate Rowland

Recently, while looking through various etsy listings for brooches (I'm a fan of brooches, can you tell?), I came about Kate's little store and it immediatelly caught my attention with the greenhouse necklace --it's just so original with the drawing of the jungle inside! An intriguing take on the laser-cut wood technique. I stayed longer and feasted my eyes on her other ideas. Her jewellery is influenced by popular culture, film and series (Game of Thrones Hand pin? Sherlock quote? It's all there! ) and it's got that nice tongue-in-cheek quality to it that I always appreciate. I mean, that twin peaks collar pin? Delightful pun.


Przeglądając niedawno etsy w poszukiwaniu broszek (jestem fanką broszek, to widać?), trafiłam do sklepu Kate i błyskawicznie mnie przyciągnął naszyjnik ze szklarnią. Jest taki oryginalny dzięki roślinom narysowanym w środku! Wygląda bardzo trójwymiarowo i myślę, że to bardzo fajne i nowe podejście do biżuterii powstającej w technice laserowo ciętego drewna. Rozejrzałam się więc dalej i znalazłam masę zabawnych odniesień do popkultury, seriali i filmów - jest tu Gra o tron, jest Sherlock, są i Twin Peaks. Wszystko zadziorne, z przymrużeniem oka, wizualna i językowa (dwa szczyty czyli twin peaks jako przypinki do kołnierzyka zupełnie mnie rozbroiły) radość.

All photos (c) Kate Rowland.

Follow

No comments