I solemnly swear

I've found this scarf in the street this spring and kept onto it. I had little opportunity to wear it up until now but I feel the time has come for it to be shown off. It's that kind of long striped scarf that reminds me of Harry Potter attire and since I like Harry Potter series a lot, I'm happy with that. I like to wear it casually, with one end long and hanging down by my thigh. When it gets colder, though, it's easy to wrap up in it.

It's also been some time since I last wore a skirt as flared as this one and somehow it doesn't feel as good anymore... I wonder if that will change over time or if I will switch to less voluminous pieces in the future.



Znalazłam ten szalik tej wiosny i nie miałam od tego czasu zbyt wielu okazji, żeby go nosić, ale w końcu nadszedł ten moment, że wyciągnęłam go z szafy. Przywodzi mi na myśl mundurki z Harry'ego Pottera, a jako że lubię tę serię, to z chęcią to skojarzenie sobie zatrzymuję. Podoba mi się, że mogę go nosić nonszalancko, z jednym ogonem długim aż do uda, ale jak zrobi się naprawdę zimno, to zawiążę go szczelnie wokół szyi.

Dość dawno już nie nosiłam takiej rozkloszowanej spódnicy, jak ta, i, prawdę mówiąc, dziwnie mi. Wcale nie jest taka fajna, jak dawniej. Ciekawe czy mi to zostanie, i będę nosiła mniej obfite spódnice, czy na wiosnę wrócę do swoich dawnych upodobań.

Dress (worn as skirt): gift from a friend/Top Shop
Sweater: Mango
Blouse: thrifted, Atmosphere
Booties: Deichmann, old
Purse: L'Artigiano
Tights: old
Scarf: found
Wild heart pin: made it myself

*Photos by my boyfriend, The Fish.
Facebook Tumblr Instagram Pinterest
Follow

5 comments

  1. ładnie

    http://iamemilia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. I adore the Ravenclaw colours you're wearing in this post!! Beautiful!
    The photos are magical as always, and I really like the combination of that jumper with the dress!
    Much love,
    Mona

    ReplyDelete
  3. Magia jesieni zawarta na tych zdjęciach :)
    Spódniczka bardzo mi się podoba, właśnie taka rozkloszowana. A szalik idealny, uwielbiam Cię w mundurkowym wydaniu :) pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. What a lucky find, the scarf matches the skirt!

    ReplyDelete