Vintage Tuesday: Neuer Schnitt 10/1959



Neuer Schnitt 10/1959

This issue of Neuer Schnitt is very season appropriate and full of delicious late 50s designs that I just want to sew up, one by one. My faves? The dresses from pages 6 and 7 - especially the one on the left and the one in large houndstooth with wide inverted collar. Just pure joy to look at. Dressy, too. I wouldn't say no to these lovely, bright coloured skirts. Just look at that detail around the pockets of the middle one. Those are the things I truly drool at. Oh, and this dress in large roses print? It might be the next thing I try, seriously. I feel like I haven't made a dress for myself in ages! (In reality, it's been a month.)

Ten numer Neuer Schnitt jest bardzo adekwatny do obecnej aury: pełno w nim cudownych, ciepłych, wełnianych ciuchów, aż chce się to wszystko uszyć. Moje ulubione projekty to sukienki ze strony 6 i 7 - ta najbardziej po lewej i ta w duży psi ząb, z szerokim, odwróconym kołnierzem. Cudowne. I bardzo eleganckie. Nie odmówiłabym też uroku kolorowym spódnicom - spójrzcie tylko na wykończenie przy kieszeniach tej na środku! Aż mnie coś ściska, kiedy na nie patrzę. Aha, i ta sukienka w duże róże? Może ją właśnie uszyję, jak się zabiorę za coś dla siebie, bo mam wrażenie, że nie szyłam sobie sukienek całe wieku (w rzeczywistości ostatnią popełniłam miesiąc temu).


Facebook Tumblr Instagram Pinterest
Follow

4 comments

  1. jaki obłędny wygląd bloga! cudo

    ReplyDelete
  2. to jest chyba 59. W sensie rok :) Mam ten numer a najstarszy numer Neuer Schnitt mam właśnie z 59. Tak w ogóle to uwielbiam ten magazyn, stara poczciwa Burda przy nim wysiada.
    A przy okazji to bardzo fantastyczny blog, taki inny, bardzo nastrojowy. Często tu zaglądam.
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Słusznie, słusznie! Dzięki za zwrócenie uwagi :). 1957 wziął mi się chyba stąd, że chwilę wcześniej składałam numer z tego właśnie roku i tak mi jakoś zostało w głowie. Zaraz poprawiam!

      Dzięki za miłe słowa :).

      Delete
  3. Everything is this is so cute!!! I want to make it all! Especially love the knitted jumpers and the blue skirt with the big pockets on pg 20 :) Thanks so much for scanning and sharing!

    ReplyDelete