Remix: my favorite denim jacket


(Cloclwise, outfits 1, 2, 3 and 4)

R.I.P. my favorite denim jacket! I had it for over two years and wore it all the time --and would have worn it till it was beyond repair. It was the perfect light blue colour, very versatile and very comfortable. It was a great piece for playing down dresses that might have looked too elegant otherwise. Also a great piece to throw on my back on a cooler day without even thinking if it fits with the rest of the outfit --because it would always do. This summer I lost it and there is no way of getting it back. It will be greatly missed. I need to find or sew one just like it.

So, this post is an ode to its perfection. A remix of all the times I'd worn the jacket on the blog.


(Single photo; clockwise, outfits 1, 2, 3 and 4)

Żegnaj, ulubiona dżinsowa kurtko! Zgubiłam ją. Nosiłam ją ponad dwa lata i nosiłabym do zdarcia, ale zgubiłam i nie ma powrotu. Była doskonała: w idealnym kolorze, wygodna, uniwersalna. Zbyt eleganckie sukienki przygaszała i mogłam je dzięki niej nosić na co dzień. Mogłam zarzucić ją na siebie w chłodniejszą pogodę bez zastanowienia czy będzie pasowała do reszty ubrania. Będzie mi jej bardzo brakowało. Muszę znaleźć - lub uszyć! - podobną. 

A tymczasem - remix wszystkich postów, w których brała udział.



(Single photo; clockwise, outfits 123 and 4; single photo)

Follow
facebook bloglovin pinterest instagram tumblr email

8 comments:

  1. Aww, got a bit sad right there.
    It really is a lovely denim jacket and you wore it so well.

    ReplyDelete
  2. Zgubiłas :(, o jaka szkoda :(. Ja mam taką - oczywiście swoje przeszła - nabytek z 2002 roku, chyba już raz na blogu była. I zgadzam się, nie trzeba myśleć co z resztą, bo pasuje do wszystkiego :). Szkoda jej :/.

    ReplyDelete
  3. it was such a great jacket and really suited you. what a shame you don't have it anymore. i hope you find another one just as lovely :)

    ReplyDelete
  4. The denim jacket was made for you! It suits you so perfectly. It's been dearly loved as can be seen in these photos. I love all the ways you wore it, and I feel inspired by your outfits. I'm sorry it's lost now. I hope you're able to acquire another one!

    ReplyDelete
  5. Oj szkoda :( Śliczna była :)

    ReplyDelete
  6. szkoda kurtki,pasowała praktycznie do wszystkiego i fajnie wyglądała w połączeniu z innymi ubraniami.. :(
    zapraszam do siebie -> KLIK :)

    ReplyDelete
  7. Kochana tak mi przykro... może tak miało być, może teraz masz sobie wyszukać nową kurtkę na kilka sezonów, taką idealną do wszystkiego.
    Ps. mieliśmy przyjechać we wrześniu, ale wszystko mi się pokiełbasiło, jak wyjde na prostą to dam znać, trzymaj kciuki :)
    Buziaki

    ReplyDelete