Train never coming back

Having my photos taken on rail tracks has been a small dream of mine ever since I've started writing this blog --probably even earlier than that. I love trains and their atmosphere and sound as much as I love the idea of traveling. And I get easily hypnotized by the sight of railroads. For some reason it seems very romantic to me. 

It might have to do with the fact that I used to have a boyfriend living in another city when I was very young. And with 300 km between us, a train was the only way to get us together. I used to pass some tracks every day on my way to school and I would pause when I was on a bridge above them, and look down at the trains and dream of the moment I would climb my carriage, nervous and lost, to appear to sit idly for three hours, while my heart kept pounding and pounding. And then, I would I would arrive at the station with my nose pressed to the window and squinting my eyes to make my boyfriend out of the crowd and finally see him on the ramp, squinting and trying to find me inside the carriage. 

And then I would go back to reality and my daily duties, and one day I would break up with him and never have to take that train again. Which is too bad, really, I enjoyed those times a lot.

We now mostly travel by car but I wish we would go back to all the excitement of train rides sometimes. 




Po polsku niebawem.

Dress: Thrifted, Louche
Flats: Pier One
Backpack: even&odd
Sunnies: Rossmann
Hairpin: ?
Photos by my Boyfriend, The Fish.
Follow facebook bloglovin pinterest instagram tumblr email

9 comments:

  1. So cute!! I love the sentiment behind the train tracks as well. What gal hasn't day dreamed about such romance?? ;)

    ReplyDelete
  2. You are stunning! And I love your writing, it always adds a special feeling to your photos. I adore these lovely photos, they are so romantic and beautiful. And the little owl hair pin is just too cute!
    Exquisite as always! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Mona! I was afraid my writing may come across more as purple prose ;). I'm not a born writer and I actually dislike writing! But when you blog, you must.

      Delete
  3. Ja też uwielbiam takie zdjęcia na torach, nie jest to związane jak u Ciebie ze wspomnieniami z podróży czy młodzieńczą miłością, ale nostalgią. Takim wyobrażaniem sobie dokąd te tory mogą mnie zaprowadzić i jak wiele jest tych dróg. Kolej jest jednym z nastarszych sposobów transportu, lubię do tej pory słuchać dźwięku lokomotywy, chociaż jest ich znikoma ilość, a stukot pociągu kojarzy mi się niezmiennie z dzieciństwem u babci... ech. A moje zdjęcia na torach możesz zobaczyć tutaj modagiovanna.blogspot.com/2013/08/once-upon-time-in-west.html Zdjęcia bardzo straciły na jakości przez blogera, nie mam pojęcia dlaczego, bo w moim albumie wyglądają porządnie :)
    Podobasz mi się w tej sukience, ale to pewnie wiesz ;)
    Ps. planowaliśmy weekend w Wawie, ale na razie plany przesuwam na wrzesień, trochę pokomplikowało mi się z pracą- nie wiem na czym stoję i to jest główny problem. Mam nadzieję, że co się odwlecze to nie uciecze :)
    Ogromne buziaki :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, Asiu! Piękne zdjęcia w tamtym poście, zresztą już napisałam też :).

      Wiesz, może to i dobrze się złożyło, że teraz przełożyliście wyjazd, bo ja z kolei jestem obłożona zleceniami i nie ruszam się z domu - a na weekend jedziemy na ślub i wesele w rodzinie. Ale wrzesień zapowiada się już normalniejszy :). Więc zobaczmy się we wrześniu!
      Ściskam!

      Delete
  4. Ta historia jest taka romantyczna <3
    Ja też lubię robić zdjęcia na torach, ale od momentu kiedy ktoś wstawił mnie na jakiś profil podpisując, że jestem eom-gimbą mam uraz :(
    Wyglądasz wspaniale <3

    http://coeursdefoxes.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. you look gorgeous! i love railroad photos, they do seem to have a romantic vibe :)

    ReplyDelete
  6. Train track photos, isn't that just the dream? Mine is yet to be accomplished, sadly. But these photos are so damn gorgeous!

    I can't BELIEVE you travel by car now! You are definitely missing out! Riding a train is still a favourite pastime of mine and I think you should give it another chance. I mean, you live in Europe! That's like the perfect continent to ride trains and discover the world. Plus, who knows, you might just meet a new friend - if not for life, at least for the moment.

    Alive as Always

    ReplyDelete