Flowers, flowers everywhere

This week has ben filled with sewing to the brim! I've sewn the giveaway prizes (finally! Guys, I'm soon going to be packaging&sending them to you!), made a skirt for a client and finally sewn the final, good-fitting bodice for the wedding dress that I'm working on for another client. In the mean time, some new fabrics arrived at my door, and they were so pretty I just couldn't help myslelf and I whipped up this circle skirt. It is gorgeous, I tell you. And I've not had a circle skirt hang so nice in a long while.  I normally go for less voluminous skirts because I feel they don't accentuate my broad hips like bigger skirts tend to do but this one is good! I guess the stiff fabric is doing its job well, flaring out on its own like a dream. I have not sewn in a lining yet and the skirt still needs hemming but that won't stop me from wearing it. This floral fabric is just so beautiful! I have a lot more of it so prepare yourselves for more floral stuff happening in the future.

So, flowery fabric, flowers in hand... I got these fantastic sunflowers from my Boyfriend, The Fish, for my namesday two days ago, and I thought they would complement the skirt well so I took them for a ride when we were taking photos this morning. A flowery day it is!




W tym tygodniu żyję szyciem. Skończyłam szyć nagrody z rozdania (w końcu! Niedługo będę je wysyłać, więc teraz cierpliwie czekajcie na paczki!), uszyłam spódnicę z przeuroczej tkaniny w liski dla miłej dziewczyny, która sobie u mnie taką zamówiła, i skończyłam poprawiać gorset sukienki ślubnej, którą szyję na koniec sierpnia. W międzyczasie przyszły do mnie nowe tkaniny i tak mnie zachwyciły, że musiałam uszyć i coś dla siebie - i tak powstała ta szybka spódnica z koła. Brakuje jej jeszcze podszewki i nie jest obrębiona, ale to mi nie przeszkadza jej nosić, bo jest boska. Dawno nie miałam tak ładnie się układającej spódnicy z koła - zwykle wolę węższe fasony, bo nie podkreślają tak bardzo moich szerokich bioder, ale tutaj sztywny materiał zadziałał swoje i spódnica nawet bez halki jest ładnie rozkloszowana. Mam tej tkaniny jeszcze dużo, więc możecie się w przyszłości spodziewać więcej uszytków z nią w roli głównej.

...a słoneczniki dostałam od mojego chłopaka, Ryby, na imieniny, i zabrałam je na zdjęcia w ramach dopełnienia kwiatowego wizerunku. Jak szaleć, to szaleć.

Skirt: made it myself
Pattern: circle skirt calculated using this handy tool
Fabric: from a tailor's shop that was selling out
Shirt: borrowed from my Mum
Heels: Ambra
Headscarf: vintage, from my Granny
Belt: vintage, from my Granny

*Photos by my boyfriend, The Fish.
Follow facebook bloglovin pinterest instagram tumblr email

16 comments:

  1. O, widzę, że jednak udało Ci się zrobić zdjęcia na bloga :)) Śliczna spódniczka, z koła- uwielbiam takie, a materiał naprawdę ładny. I potrzebujesz faktycznie tej podszwki, nie może być bez niej? Pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. This skirt is stunning and the way you've photographed it is even better - sunflowers are some of my favourite flowers <3

    Gisforgingers xx

    ReplyDelete
  3. Przepiękna spódniczka i zdjęcia <3

    ReplyDelete
  4. Love your skirt, especially the colors.
    Happy name day! You have a Klara day? So cool:D
    xo
    Alina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Alina! Yeah, we have namedays in Poland --for every name, a special day. Do you not have this tradition in Romania?

      Delete
  5. Jeju, ta spódnica jest zjawiskowa! Te kolory są tak pobudzające, że zaraz jak skończę pisać ten komentarz, wstaję i zabieram się do roboty. Wyglądasz cudownie! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wspaniale! Ciekawa jestem, co tam zdziałałaś :D.

      Delete
    2. A sukienkę męczę. W kwiaty! Nie niebieskie ;).

      Delete
  6. Fenomenalna spódnica!!! :) Wszystkiego najlepszego z okazji imienin !!!

    ReplyDelete
  7. OH MY GOD. THIS SKIRT! I am sitting here, jaw hanging, in awe. It's AMAZINGLY LOVELY! If you started an Etsy shop, I'd totally order skirts from you. In fact, have any more of this fabric? I'll pay you right now for one. It's just so lovely!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, loved your enthusiastic comment, Sara! :D I do in fact have more of this fabric and would be thrilled to sew a skirt for you! Justy let me know if you really mean it and we can talk about the details :).

      Delete
  8. ah, słoneczniki totalnie mi się kojarzą z pobytem u babci! szkoda, że przegapiłam rozdanie, głupia ja!
    wyglądasz cudownie, a twoje zdjęcia to istna bajka <3

    http://coeursdefoxes.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. I am repeating myself, but you really have an eye for the most gorgeous fabrics ever :-) So lovely!

    ReplyDelete