Peek-a-boo!

After I showed you my cherry print dress last time, my friend Asia from Moda di Giovanna commented that I should dig more unworn dresses from my wardrobe. So I started looking and came to this number that I have had for a few years now and hardly ever wore during that time because of the large slit in the back. I was constantly worried that it would expose way more than I would like to show. That's actually a flaw in design: a pencil dress like this should have a nice kick pleat that would prevent this sort of thing from happening.

So... I decided to sew one into this dress to make it wereable. While I was looking through my fabric closet, I came around this fun Halloween-themed piece and I giggled at the image of it being installed as a kick pleat popping in my head. So I gave it a swing and here it is: boo-ing at anyone who would try to throw a glance.

If you have a skirt or a dress with a similar issue, I really advise using this method. It's pretty easy and you need just a small piece of matching fabric and you can even sew this by hand if you don't have or  can't use a sewing machine --it's not a big project. I could make a tutorial for you guys if you were interested. Just let me know!





Pod postem, w którym pojawiła się wyciągnięta po roku z szafy sukienka w czereśnie, Asia z Moda di Giovanna napisała mi, że powinnam więcej takich nienoszonych sukienek pokazywać. Postanowiłam pójść za jej bardzo słuszną radą i znalazłam sukienkę w groszki, którą kupiłam dobrych kilka lat temu i nie nosiłam ze względu na niewielki, a utrudniający życie błąd w jej konstrukcji: brakowało jej zakładki w rozcięciu z tyłu, przez co ciągle obawiałam się czy nie za dużo widać, kiedy chodzę.

Ale sukienka fajna, więc poszłam po rozum do głowy i postanowiłam taką zakładę sama wszyć. Przeglądając szafę z tkaninami trafiłam na kupon wyszperanej w szmateksie bawełny utrzymanej w klimacie Halloween, i zarechotałam. Wszyłam. Teraz każdemu, kto by się gapił gdzie nie wypada, skoczy do oczu pomarańczowe "Boo!".

Jeśli macie spódnicę albo sukienkę, w której pojawia się podobny problem z niezasłoniętym rozcięciem, to polecam tę sztuczkę. Wystarczy kawałek pasującej tkaniny i gotowe. Można tę poprawkę zrobić nawet ręcznie, jeśli nie macie maszyny, bo nie ma tu zbyt dużo szycia. Jeśli chcecie, zrobię tutorial. Chcecie?

Shirt: thrifted
Dress (worn as skirt): Figl
Fabric for kick pleat: thrifted
Jumper: House
Blouse: thrifted
Trench: Vila
Bag: Even&Odd
Oxfords: Calamera
Socks: old 
facebook bloglovin pinterest instagram tumblr email

14 comments:

  1. Pomysłowo :)))) !!! Jak zwykle smacznie zestawiona całość :) Ja też poproszę o więcej!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobra, będzie więcej, niech tylko przestanę szyć nowe :D.

      Delete
  2. Love it! It's so cheeky and fun!

    ReplyDelete
  3. Wyglądasz przeuroczo ! Bardzo mi się podoba :)

    ReplyDelete
  4. Ale się cieszę! Niesamowite jakie Ty masz rzeczy w szafie. To jest sukienka? W życiu bym nie powiedziała. A do tego pomysł miałaś przedni, też rechoczę ;))) Z liskiem i wystającym kołnierzykiem tak słodko sie zrobiło. Karmelowe dodatki uwielbiam, a buciki plus skarpetusie... matko, jakie to piękne! Od razu widzę oczami wyobraźni dziewczęta dzielnie wyczekujące na swoich ukochanych walczących podczas drugiej wojny światowej. Co fociłaś???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ach, ach, lata 40-te, skarpetusie i buciki... przekonałam się w końcu do tego, że mi też wolno takie rzeczy nosić, bo wydawało mi się, że to tylko dla dziewczyn o nogach-patyczkach.
      A fociłam jakieś drobiazgi roślinno-widoczkowe, jak zwykle :). Nic szczególnego!

      Delete
  5. jestem pod wrażeniem, świetny zestaw! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. I love this outfit. It's so cute and soft. The tiny bow detail of the blouse makes it all the cuter. The peek-a-boo Halloween print in the kick pleat is very fitting indeed! Haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear! I've learned that all those details make an outfit really interesting! It took me a while... ;)

      Delete
  7. Śliczny sweterek. I ten rozporek w spódnicy z Boo, świetne! :D

    ReplyDelete