Vintage Tuesday: Pramo 6/1964



This is one of the first vintage pattern magazines that I got my hands on. And yet, I have not sewn a thing from it! I'm totally in love with the blouses, though, and I might finally give in and give one of them a try. I especially like the polka dot one with a tied neckline. So cute! I like the litte sewing course for lining a skirt, too. The outcome looks very classy.

To jeden z pierwszych magazynów o szyciu, który wpadł mi w ręce, ale jeszcze nic z niego nie uszyłam. Strasznie mi się podobają bluzeczki z pierwszej części - szczególnie ta w grochy, z wiązaniem pod szyją jest urocza. Może niedługo zabiorę się za jej uszycie, bo bluzej zdecydowanie mam deficyt. Podoba mi się też mały kurs szycia na końcu - taki pasek z częściowo wszytą gumką jest bardzo efektowny, jeśli chodzi o dopasowanie do ciała.
facebook bloglovin pinterest instagram tumblr email

8 comments

  1. Faktycznie bluzki w grochy wyglądają super. Zatem do dzieła, kochana :)) Podobają mi się jeszcze te sukienki jak szmizjerki, bez guzików, taką mogłabym nosić.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fajne są te style, takie luźniejsze już znacznie od tych z lat 1950-tych, które ja zwykle noszę. Pewnie się trochę z czasem przeniosę właśnie w stronę lat 60-tych, jak już mi się znudzi ściskanie się w talii i wciąganie brzucha :D.

      Delete
  2. I bluzeczki i sukienki, wszystkie śliczne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ładne, ładne, ale zobaczysz jeszcze wcześniejsze numery, tam to dopiero się dzieje!

      Delete
  3. I enjoyed this magazine too! It has many pretty separates with small details that are missing in today's patterns. The polka dot blouse with tie is a pretty blouse and will coordinate well with different skirt and pants or shorts styles. Ahhh I was also intrigued by the lining instruction page as it has an elasticised back1 Thanks for uploading this!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think this one was exciting to me when I first got it but now, compared to other magazines that I own, it seems a little disappointing, really. One gets spoiled with those 1950s quirky styles! Those blouses here, though, are great.

      Delete
  4. Nie wiedziałam, że jest takie pismo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Już nie ma! Zaczęło wychodzić po wojnie, a skończyło się na przełomie lat 1980/1990-tych.

      Delete