Key to days past



In the past, I used to get very attached to certain items. The necklace I'm wearing in today's outfit is in item that I had liked enough to choose as my everyday necklace a few years ago. That was a very weird moment in my life, I admit. This little key (actually a key to my Mother's jewellery box) is a marker of that time in my mind. I put it on when a certain phase started and took it off when it ended. For years it lay unused in my own jewellery box even though my Mum complained that I should give it back. Even with all the negative associations, I still liked the simple shape of the key as a pendant and somehow its meaning was still strong with me. It was a magical item of sorts. One that could open a door that I'd closed and didn't want to open anymore. 

I didn't really want to wear it until the day we took those photos. That morning, when I was looking through my necklaces to find one that would fit the outfit, I found this little key again. It felt like a piece of metal that it is and I could see it simply as a pretty ornament. I guess some phases take a very, very long time to truly pass and it takes equally long time for our psyche to fully heal.






Dawniej bardzo przywiązywałam się do różnych przedmiotów. Naszyjnik, który mam na sobie w dzisiejszym poście, jest jednym z nich. Kilka lat temu tak bardzo mi się spodobał, że nosiłam go codziennie. To kluczyk do pudełka na biżuterię mojej mamy. Założyłam go, kiedy zaczął się bardzo charakterystyczny moment w moim życiu, a wraz z jego końcem - zdjęłam. Przez lata leżał potem nienoszony i nie oddałam go mamie nawet mimo jej narzekań, że chciałaby go z powrotem. Mimo wszelkich negatywnych skojarzeń wciąż podobał mi się jako wisiorek. Był wciąż znaczący, trochę magiczny. Mógł otworzyć drzwi, które chciałam pozostawić zamknięte. 

Nie chciałam go nosić aż do dnia, w którym robiliśmy zdjęcia. Wpadł mi w oko rankiem, kiedy przeglądałam swoje naszyjniki w poszukiwaniu odpowiedniego dopełnienia ubioru. Był tylko kawałkiem metalu na łańcuszku, kluczykiem do pudełka na biżuterię. Niektóre fazy trwają znacznie dłużej niż nam się wydaje.



Skirt: made it myself
Fabric: from my Granny's dress
Pattern: you don't need one for a box-pleated skirt
Shirt: thrifted/L.O.G.G.
Flats: Anna Field via Zalando
Necklace: a key to my Mum's jewellery box
Shades: ?


facebook
bloglovin
pinterest
instagram
tumblr
email

12 comments

  1. Love your outfit! The shirt and skirt go so well together.
    The key pendant is precious and perfectly completes the look.
    xo

    ReplyDelete
  2. Boże kochany cudownie,dzięki tb znów chce wychodzić na łąki z aparatem <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polecam! To szalenie przyjemny sposób spędzania wolnego czasu.

      Delete
  3. WOW Dear, you look so cuuuute :)
    xoxo

    ReplyDelete
  4. Ojej jak pięknie, jak letnio :) Uwielbiam takie klimaty. I to nie chodzi o łąki, ale o poczucie swobody i przestrzeni jaką daja takie miejsca, to harmonia, o której pisałaś już, z naturą, czerpanie z jej dóbr :))
    Fantastycznie połączyłaś kratkę ze wzorzystą spódnicą, spójnie i ćudnie wygladasz, w charakterystycznej dla Ciebie tonacji retro :)
    Male rzeczy, a jednak są dla nas ważne, przez pamięć, przez sentyment, przez skojarzenia... warto do tego wracać.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za tyle miłych słów, Asiu :).

      Delete
  5. wow jak pięknie wyglądasz ! wspaniałe zdjęcia !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, bardzo mi miło czytać takie słowa od Ciebie :).

      Delete
  6. Czasami musimy oderwać się od przeszłości. <3
    Kochanie, ta spódnica jest przegenialna!
    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. What a touching background such a little pendant can have. I know what you mean, I kept some things that I connected to more or less good times in my past and it was a good sign to realize that at some point this connection was lost and they became "things" again. Some I still keep, some I parted with. And isn't it interesting that you never know what small meaningless item will become so important for this time period afterwards?
    love, ette

    ReplyDelete