Facebook page launch and a giveaway!

I've been tip-toeing around this subject for what seems like ages and I've finally decided to do it. I'm launching a facebook fanpage for The Robot That Had a Heart! It's a decision I've been contemplating for months and after a lot of talking with friends, I finally chose to do it. I'm not all that keen on social media and the thought of going out into this big unknown world was giving me shivers. Still, my friends encouraged me to try and they gave me so much confidence in myself that now I actually am looking forward to it! So... if you like my blog and want to stay up to date with it, you can like my fanpage. Thanks!

I wanted to do something special along the launch of the fanpage. You know, it's good to celebrate those moments in your life when you decide to take a leap into the unknown and get out of your comfort zone. I want to reward myself for my courage and thank you all for being here and supporting me and my blog with your presence and comments. As I've mentioned before, it seriously blows my mind to have met you and have you talk with me on this blog regularly. You're awesome.

So... let's stop beating around the bush. I'm organizing a giveaway! The winners will get a lovely, one of a kind garment made by me! You can choose between a skirt, a bowtie and a peter pan collar








There are a few fabrics to choose from and of course the skirt will be sewn to match your size and the length will be adjusted to your taste. I will send the prizes worldwide so anyone can join! 

What you can win:
1. A pleated skirt made to measure in the fabric of your choice.
2. A bowtie in the fabric of your choice.
3. A peter pan collar in the fabric of your choice.

The rules for this giveaway:
1. It will last three weeks. It starts on July 1. 2015 and ends on July 21. 2015. 
2. You can only enter once.
3. I will announce the winners on July 26. 2015 and will wait for their response for three days.
4. After making all the necessary arrangements with the winners, I will sew and ship the skirt or accessory within two weeks of the giveaway's end.

To enter this giveaway:
1. Visit my facebook fanpage here! It will help keep you updated on the giveaway so you may consider liking it but it's not required. 
2. Leave a comment under this post, saying which garment you would like to win, in which fabric, and where you would wear it. As blind draws are illegal in Poland, I will award entries I like best --so be creative! 

And that's it! Then you just have to wait.

Now, for the eyecandy! These are the skirts that I'd already made. Yours will be just pretty much like that! I made mine in midi length but I can make yours shorter. They close with a lapped zipper and a pressbutton in the back.




And here are the bowtie and the peter pan collar --yours will be just like this, only in different fabric!



So... go! And good luck to you!

Wersja polska poniżej - kliknij, żeby ją przeczytać! 

Odkładałam to w nieskończoność, ale w końcu się zdecydowałam: ruszył facebookowy fanpage Robota. To dla mnie duży krok, bo nie jestem wielką fanką mediów społecznościowych i drżałam na myśl o tym, że Robot wypłynie na tak szerokie wody. Dużo rozmawiałam o tym z przyjaciółmi i w końcu mnie przekonali - a teraz już nawet trochę nie mogę się doczekać! A więc, jeśli lubicie Robota i chcecie być z nim na bieżąco, to lajkujcie! A ja dziękuję za to, że jesteście ze mną.

Przy okazji otwarcia fanpage'a chciałam zrobić coś specjalnego. Dobrze jest świętować te momenty w życiu, kiedy się przekracza jakieś swoje progi. Chciałam trochę sama siebie nagrodzić za tę heroiczną wręcz facebookową odwagę, a przy tym podziękować Wam za udział w życiu mojego bloga, Wasze wsparcie i dobre słowa. Naprawdę bardzo mnie cieszy to, że jesteście, rozmawiacie ze mną i wracacie po więcej. Jesteście super.

Skończmy owijać w bawełnę: organizuję rozdanie! A zwycięzcy otrzymają jedyne w swoim rodzaju, uszyte przeze mnie ubranie. Możecie wybierać między spódnicą, muszką i kołnierzykiem bebe.

Możecie wybierać spośród czterech tkanin, które widzicie na górze posta. Spódnica będzie oczywiście uszyta na wymiary osoby, która wygra, jej długość zostanie dopasowana zgodnie z jej życzeniem. Nagrody wyślę w dowolne miejsce na świecie, więc każdy może wziąć udział!

Co możesz wygrać?
1. Spódnicę w kontrafałdy uszytą na Twoją miarę z tkaniny, którą wybierzesz.
2. Muszkę uszytą z tkaniny, którą wybierzesz.
3. Kołnierzyk bebe uszyty z tkaniny, którą wybierzesz.

Jakie są zasady rozdania?
1. Rozdanie trwa trzy tygodnie, od 1.07.2015 do 21.07.2015.
2. Możesz zgłosić się tylko raz.
3. Zwycięzców ogłoszę 24.07.2015 i będę czekała trzy dni na ich odzew.
4. Po ustaleniu wszystkich potrzebnych kwestii ze zwycięzcami, uszyję i wyślę wygrane w ciągu dwóch tygodni od daty zakończenia rozdania.

Jak się zgłosić?
1. Odwiedź mojego fanpage'a na facebooku tutaj! Będę tam informować o dalszych losach rozdania, więc jeśli chcesz - możesz go polubić. Ale nie musisz!
2. Zostaw pod tym postem komentarz, w którym napiszesz co chciałabyś/chciałbyś wygrać, z jakiej tkaniny mam to uszyć i gdzie byś chciała/chciał założyć wygrane ubranie. Jako że losowania są w Polsce zabronione, wygra autor komentarza, który uznam za najciekawszy - więc niech Twoja wyobraźnia działa! 


I to tyle! Potem musisz już tylko poczekać. 


Spódnice, muszki i kołnierzyki które już uszyłam, możecie zobaczyć powyżej. Moje spódnice są do kolana lub za kolano, ale mogę je uszyć też krótsze. Są zapinane z tyłu na suwak i zatrzaskę. Kołnierzyki i muszki będą wyglądały dokładnie tak, jak te na zdjęciu - tylko będą w innych kolorach.

A więc... do dzieła! I powodzenia!
facebook bloglovin' pinterest instagram tumblr rss contact

35 comments:

  1. I love your skirts and your blog. I wish I could sew as proficiently as you can. I am just beginning my sewing journey . Now that I found your blog I will learn more hopefully.

    ReplyDelete
  2. Hej, hej, wcale nie jestem aż tak anonimowa, bo to ja, Ewe! Wiem, że poznajesz! :)

    Skoro już konkurs, to szkoda by było przepuścić taką okazję, by nie zareklamować Klara zagranicą. Najbardziej to bym chciała zareklamować Klarową spódnicę w kotwice. Obiecuję się nią przejść po erywańskim Prospekcie Północnym (najmodniejsze miejsce w mieście, gdzie trzeba się specjalnie ubrać) i dojdę aż do Kaskad (http://repatarmenia.org/eng/wp-content/uploads/2013/06/yerevan-2010-4.jpg) skąd obiecuję zdjęcie, ba, nawet z samego ich szczytu! :)

    ReplyDelete
  3. Co za piękności! Ja bym sobie wymarzyła spódnicę z tej czerwonej tkaniny, tak ciut przed kolanko - to fason, który najbardziej mi, gruszce, pasuje. Takie ze mnie dziwadło, że ubieram się bardzo monochromatycznie - zazwyczaj jestem cała na czarno, a jedyny kolor, który dopuszczam jako odstępstwo, to czerwony (no bo biały to nie kolor, tylko barwa, tak to jakoś leciało). Czarno-czerwone paski to moje ukochane połączenie!

    Czerwonej spódniczki jeszcze nie mam, zazwyczaj celowałam w kolorową górę, jeżeli już. Ale i tak za każdym razem znajomi pytają mnie, czy wszystko dobrze i czy na pewno dobrze się czuję, jak zakładam coś kolorowego ;)

    Więc spódniczkę założyłabym do pracy, w której pracuję z zespołem przerewelacyjnych dziewczyn, uwielbiających piękne, kobiece ubrania i dodatki. W życiu jeszcze nie pracowałam z tak fajną, zgraną grupą - stanowczo sprzeciwiam się tym wszystkim głosom, które mówią, że najgorzej to się pracuje z babami. Mnie się pracuje zdecydowanie najlepiej ;) i miło by mi było zaskoczyć je kolorowym akcentem mojego ubioru, nawet, jeżeli będzie się to wiązało z przyjacielskimi przytykami :D

    ReplyDelete
  4. i think a facebook page is a great idea! good luck with it :) what a lovely giveaway - i absolutely adore all your handmade skirts so i would choose one of those in 3, the floral fabric, to wear out to a picnic in the park with my boyfriend. simple tastes but i enjoy spending time with him, especially in lovely clothes! thank you so much for hosting such a lovely giveaway :)

    ReplyDelete
  5. I love that anchor material for a skirt, it is beautiful. I'm just learning to really sew and your projects give me inspiration! They are amazing!

    ReplyDelete
  6. I would love a pleated skirt in fabric #3. It's so feminine smile emoticon I think fashion has lost the soft and feminine touch of years gone by, which is why I'm so drawn to retro styles. I would wear this skirt to church. I sing in our choir.
    I also commented on your FB page. --- Briana

    ReplyDelete
  7. Aaah I'd love love love to win a skirt sewn by you! You always look so pretty in them :) I'd pick the 3th fabric it's sweet and romantic. I used not to like skirts but about a year ago I decided to try a dress and I love wearing them now! I have quite some dresses now (I love wearing them as a skirt like you often do) but no great skirts yet. I love that you are doing this give away you are going to make someone really happy :) and I love happy people so no matter who wins I'll be glad he/she does.
    I love reading your blog,
    Gemma

    ReplyDelete
  8. Gorgeous! I would love the skirt in the floral fabric :) I would probably wear it to meet my fellow sewing ladies, the Spoolettes, for a few cocktails in London!! And I would feel awesome in it! If you're ever over in London give us a shout :)

    ReplyDelete
  9. Oczywiście chciałabym taką spódniczkę, uszyta z materiału w drobne kwiatki- śliczna jest :)) Wkrótce zbliżają się moje urodziny i pomyślałam sobie, że mogłabym zaskoczyć wszystkich strojem retro, a ponieważ nie mam urody, ani takiego stylu, to na tą okazję wybrałabym się specjalnie do fryzjera i ubrała na styl lat 50tych. Sama jestem ciekawa efektu, ale jesli wygram obiecuję, że to będzie coś extra :))

    ReplyDelete
  10. Ojejku, jakie piękne tkaniny oferujesz! Ja bym się zapisała na spódnicę, bo tych nigdy dość :) Tylko nie wiem na jaką tkaninę się zdecydować, bo zarówno 1 jak i 3 są prześliczne!!!

    Nie miałam pojęcia, że w Polsce losowania są zabronione. (co z totolotkiem!?) Na całe szczęście mieszkam w Hiszpanii, bo również przygotowuję Candy i bezczelnie zorganizuję losowanko.

    ReplyDelete
  11. Ten granatowy materiał w kotwice jest przecudny :) Gdybym wygrała, wybrałabym spódnicę midi z tego materiału

    Ubrałabym ją na Pin up i Burleska party w październiku w Łodzi. Ubrałabym ją na białą, tiulową halkę, założyłabym białą, lekką koszulę z kołnierzykiem. Do tego czerwone buty na obcasie, czerwona szminka i wyglądałabym jak żywcem wyjęta z pin-upowych grafik

    ReplyDelete
  12. Piękne tkaniny, mi zarówno podoba się trzecia, jak i czwarta... Aż ciężko mi się zdecydować, ale właściwie już mam kilka kwiecistych rzeczy... Także ten wzorek w kotwice (uwielbiam niebieski kolor!) jest wręcz idealny.
    Z takiej tkaniny marzyłaby mi się lekka spódnica nieco za kolano... Nosiłabym ją najchętniej przez całą resztę lata. :) Sądzę, że nadawałaby się na swobodne okazje, jak i na małe przyjęcia. Ten krój jest przepiękny, a materiał podoba mi się jeszcze bardziej... W sierpniu wyjeżdżam do Skandynawii i tkanina wpisuje się w tamtejsze klimaty. :)
    Chociaż wątpię, żebym wygrała tym drobnym komentarzem (nigdy jeszcze mi się to nie udało), życzę powodzenia wszystkim dziewczynom. :)

    ReplyDelete
  13. Z miłą chęcią przygarnęłabym spódniczkę w biało-różową krateczkę.

    Uważam,że idealnie nadawałaby się do noszenia jej na wydział gdzie wprowadziłaby trochę słodyczy między laboratoria Instytutu Fizyki.
    Każdy się zgodzi,że pani fizyk powinna uroczo wyglądać ;)

    ReplyDelete
  14. Oh, Klara! I hope you know how much I'm crying with joy right now because you're hosting this giveaway. Well, on the inside. I've always wanted a clothing item made by you since I've met you online and then you went ahead and gave me this chance! This is kind of emotional for me and it's going to be long so brace yourself.

    Truth be told, I would really love to have a skirt sewn by you but if you do midi-length, I'm afraid I won't be able to keep it for long as I'm planning on wearing hijab in the future (and midi would just be too short, sadly) and I, of course, would like to keep your creation for a long time to come. So I opt for a peter pan collar instead, in the floral fabric, if you please. It's very versatile and easy to wear with anything. ANYTHING!

    I have no idea as of right now where I'm going to wear it. I have no immediate plan in mind which might involve a floral peter pan collar. But I think I would wear it everywhere because there's never an inappropriate time and place for a floral peter pan collar. People will gawk at me and ask where it's from and I can proudly say, "My friend Klara made it!" Although, of course, if I were to be absolutely crazy with my imagination, I'd very much like to wear it to see my boyfriend in Germany in the summer and we would venture to the tulip garden in Keukenhof and be one with the flowers, just as the maker of this fabric probably intended.

    See? Didn't I warn you? I think that should be it from me. Hope this wasn't too long. Sorry if it is. FYI, I'm in bed right now, about to sleep, when I saw your giveaway and couldn't wait another day.

    Alive as Always

    ReplyDelete
  15. Co: spódnica w kwiaty
    Gdzie: Na lazurowe wybrzeże bym nie zdążyła, więc ubrałabym ją na moje pierwsze oficjalne tłumaczenia ustne! Sądzę, że wpasowałaby się akurat w okazję, do tego przynosząc mi szczęście, żebym się nie przejęzyczyła ;) Np. mogłaby mi przypominać, że rouge [czyt. róż] to kolor nie różowy, a czerwony!
    (tłumaczyć będę trochę bardziej skomplikowane rzeczy, ale kto wie, co mi w stresie przyjdzie do głowy pomylić... ;) )

    Paulina Angelika

    ReplyDelete
  16. Super, ja już polubiłam, ale bez konkursu też bym polubiła, bo lubię Robota, hahah :).

    Tylko tak, konkurs jest, gdzie trzeba coś napisać, a najgorsze, że wtedy głowę ogarnia pustka. Mnie się w ogóle wszystkie trzy opcje podobają, tylko najlepiej wybrać taką, która będzie służyć "najczęściej" :D. W spódnicach chadzam rzadko, kołnierzyk bebe mam tylko na jednej sukience, więc mucha - bo męskie kroje mi grają i tańczą :). Mucha w kotwice, i tu musi być pomysł, bo możliwości jest wiele :D. Najlepiej by było się przejść w niej po bulwarze w Gdyni :D, czarne dzwony, biała koszula, mucha i czapa zakupiona na kramiku z morskimi duperelami obok "Błyskawicy". No ale wiadomo, do Gdyni się dociera raz do roku, a może i wcale, więc na co dzień. Na co dzień do pracy. Widzieć ukradkiem ciekawskie spojrzenia "wtf, co tam jest za wzorek??" i jeszcze przy tym zapytać "coś nie tak, jestem gdzieś brudna na twarzy??" :D. I takie tam mi po głowie chodzą :) ...

    ReplyDelete
  17. Uwielbiam twój styl. Taki retro , ale jednocześnie nie nadmuchamy i wyfiokowany. Twoje spódniczki od początku wpadły mi w oko, więc oczywiście chciałabym taką wygrać.
    Jest lato , a ja lubię kolor granatowy, dlatego materiał w kotwice przypadł mi najbardziej do gustu. Co do kroju i długości to interesowała by mnie spódniczka w stylu lat 50, rozkloszowana lekko za kolano. Na górę ubrałabym bluzkę w czerwono białe paski, aby utrzymać marynarski klimat i dodać kreacji trochę przekory. Na dodatek:słomiany kapelusz z dużym rondem i koszyk plastikowy koszyk typu polka.
    Do takiego stroju pasuje mi tylko jedna okazja- spacer z moją siostrzenicą Lenką, która ma ekstra kieckę uszytą właśnie z tego materiału. Sukienkę uszyła jej mama, a Lena z dumą ją nosi.

    ReplyDelete
  18. Ah, wybrałabym spódniczkę z materiału w kotwice. Idealnie pasowałaby do moich niebieskich włosów :) Może to wydawać się dosyć dziwne, nienormalne i niekonwencjonalne, ale chętnie założyłabym ją na spacer ze schroniska w górach. Przysiąść na ławeczce na jakiejś polance i podziwiać widoczki. Wiadomo,że w takim stroju nie wychodzi się na górskie szlaki, tym bardziej,że szkoda narazić strój na zabrudzenie, zaciągnięcie i tym podobne rzeczy. Jednak uwielbiam czuć się pięknie w ukochanych miejscach.W tym wypadku połączyłabym trzy cudowne rzeczy: niesamowite widoki, spódnicę (do tego w ulubionym kolorze i idealnie dopasowaną) oraz coś, czego nie mogłoby zabraknąć, pończochy nylonowe fully fashioned.I tak jakoś mi się widzi to wszystko :)

    ReplyDelete
  19. Oh I have to enter this giveaway Klara! I would love to win a skirt in fabric 3. And the place I would wear it would be a boring place like work - but I would wear it with pride because the people at my work in science (I work at a laboratory) already think I usually am too dressed up. So I would love to have a floral skirt and to show them that "Yes, I am too dressed up - and I love it!". There are certain stereotypes that exist in the world of science. First of all it's a male dominated world, and females are expected to be as much like the men as possible in order to receive the same amount of respect. Well I don't want to be like the men. I want to show off my feminine style with my clothes, and show people that you can be feminine and "pretty", and still be smart. Being feminine does not make you any less intelligent. So I would wear your skirt as a statement! My mind is my tool, and I'll look girly and feminine in a floral skirt while being the best and smartest I can be!
    Great giveaway! And such a good idea with the facebook page, I'm liking it :D

    ReplyDelete
  20. Oh how EXCITING!! The 3rd fabric is just so lovely and of course I'd want a skirt!! This is such a fun way to launch your FB page!!

    ReplyDelete
  21. First, I would like to say that I discovered your wonderful style while browsing the Modcloth Style Gallery, and was immediately drawn to your feminine, classic, and unapologetically adorable outfits! I wondered where you got such amazing skirts ;) As for the giveaway, I think this is such a beautifully selfless way to thank your loving community and to celebrate! I think that a skirt in the floral fabric would be absolutely lovely. I am starting college in the fall, and I REFUSE to resort to a jeans and t-shirt filled wardrobe! I am studying visual arts, and so I need outfits that are comfortable, yet fun and that show off my personal style. A floral midi skirt would be a perfect, versatile piece all year round, since I live in Canada and have to deal with very snowy winters! I can already picture it with some black leggings, oxford shoes, a denim top and my oversized emerald knit scarf! It is something that can easily be dressed up or down, which is perfect for me.
    I'd like to thank you so much for your incredible generosity, and for having such inspirational style! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. *** I can't edit my comment, but I would actually prefer the pink and white gingham fabric! Sorry!

      Delete
  22. Hello Klara! I have been following your for several months on Bloglovin' and have to say that I love how much it has inspired me. Now on I'm also getting your updates on FB too. Thank you so much for writing this blog!

    For this lovely giveaway if I were to decide (and it was not an easy task I'd like to tell you <3 ) and chosen of course, I would love to have the bowtie made by you. I was definitely torn between the anchor and the floral fabric but in the end I choose the floral one (#3). I think I would wear it everywhere (at the university, cafe dates with friends, work...) I could and as I love to wear blouses, it would give a sweet final touch to my everyday style. It would be my very first bowtie. Even more, I wish to have my wardrobe to be suitable for being teacher one day as well as to be original and fun at the same time. This bowtie would make me (and people around me) smile!

    ReplyDelete
  23. And oh, I have to add but the bowtie made from the fabric #2 would fit any Doctor Who (The Eleventh Doctor) inspired look. :) I wish the bright red fitted me a little better...

    ReplyDelete
  24. Firstly I want to thank you for your generous giveaway. I really need something to cheer me up right now. Because I love flowers so much I would love to wear the skirt in the flowery fabric. It could surround me with a lot of beautiful petals and remind me of all the beautiful things in life.

    ReplyDelete
  25. Nieskromnie mówiąc, moim marzeniem byłby komplecik: spódnica i muszka z tego samego materiału (w kotwice, w sam raz na wakacje!), bo... nie chcąc wyjść na modową egoistkę, pomyślałam też o mężu! W takim komplecie wyglądalibyśmy wprost szałowo i już na pierwszy rzut oka byłoby widać, że jesteśmy parą :) A wybralibyśmy się nie gdzie indziej, a na plenerową potańcówkę lindy hop, bo nic tak dobrze ze sobą nie koresponduje jak retro-moda i retro-taniec! Co więcej, swing idealnie towarzyszy konwencji marynarskiej, którą wyznacza ten piękny materiał w kotwice! Twoje spódniczki są po prostu przepiękne, to byłby prawdziwy przywilej móc w takiej tańczyć!
    Pozdrawiam i z podziwem oglądam wcześniejsze wpisy na Twoim blogu,
    Róża
    [już raz próbowałam skomentować, ale z konta goole komentarz się nie dodał, więc ośmieliłam się napisać jeszcze raz - przepraszam, jeśli się powtarzam!]

    ReplyDelete
  26. Wow! What an amazing prize!
    I would love to have a beautifully simple red midi skirt (fabric 2) as it matches the colour scheme of our race team (Daddy Cool dragster in Google) and I would love to have a skirt to match the car for race days.
    I love the beautiful photography on your website, keep up the good work!

    ReplyDelete
  27. Wow, what a special way to celebrate the launch of your facebook fan page. I’m not on facebook very often, but if I am I always love to be greeted by some sewing content :)

    Those fabrics are all so pretty. A skirt in fabric no 2 (the red/coral one) would be a great addition to my wardrobe.

    I would wear it to all my favourite occasions: The traveling open-air cinema in the countryside in summer. Kiteflying in autumn. Or ice skating in winter, layered over several pairs of tights.
    And most importantly: I would wear it to school where everyone else seems to be into minimalist only-black-and-grey clothes with boxy cuts right now and I always feel like a hummingbird wearing bright colours and fitted dresses and prints :)

    Love your blog and your style, by the way. Your photos are amazing!

    ReplyDelete
  28. Ja nieodmiennie wzdycham i wzdycham do Twoich ubrań. Niczym tajemniczy wielbiciel roztkliwiam sie nad każda sukienką, spódnicą, bluzka, Nad kolorami, wzorami itp. I juz sama nie wiem czy wole różową krateczke czy te kwiatki... Trudny wybór... więc może jednak ta kratka! Alicja R.

    ReplyDelete
  29. Wow, such a cool giveaway! I really hope I win because I love your midi pleated skirts. They are so retro and cute. I love fabric number 1, the pink one.
    Even if I don't win, it's still the best giveaway ever and I hope it goes so well, you'll do more and more and more :D :D
    Kisses,
    Alina
    alinasays.com

    ReplyDelete
  30. Kenna here! Oh my golly gracious. Be still my beating heart.
    Lulu and I recently discovered your lovely blog/Instagram and have always been avid fans of all things handmade so this giveaway is one for the books!
    I would definitely, absolutely pick a peter pan collar in fabric #1.
    Here is a song to tell you why!

    - Ukulele Intro -
    The secretary of the collars club is me, and I'm the luckiest secretary you'll ever see! Our club loves throwing a javelin and going time travelin' throughout the history of collars!

    I could be a queen sitting with her crown and plenty of ruffles going up and down her perfect chin, ruffled collars are for the win!

    Do de do la la la de day! There is plenty to day about the prize from this giveaway!

    Love your blog. Your style. Signing out.
    And don't forget to have a fantastic week! You deserve it!
    XOXO -Kenna
    www.kennaandlulu.com

    ReplyDelete
  31. How lovely and generous of you. I adore your skirts and would love fabric option 1. We are 3 months out from Summer here in New Zealand and it would be perfect to wear on hot summer days.

    ReplyDelete
  32. Such a good fan page, you bet I liked it the first chance I got!

    I've been pondering my entry for a while, and I decided on the perfect response: I want all of the above. (Just kidding)

    What I would really love is an anchor bow tie for a present for my partner. First off, he is crazy about anything with anchors on it, not even exaggerating. I'm planning to buy him a belt with an anchor buckle on it for a present soon and a fantastic hand-made anchor bow tie would be a crazy awesome item to pair with it. The craftsmanship of that bow tie looks amazing, I know he'd really love it. Secondly, he supports me with all my sewing endeavors, drives me to far off reaches of my city to pick up vintage patterns from garage sales, created that naughty SCOPA site (hehe) for me to enjoy, and bought me an overlocker for Easter. I could ask for more clothes for myself but I think he deserves it more than I do.

    And then.. DUN DUN DUN. I would naturally try to bribe you with more Australian Home Journal scans for you to send more of that fabric so I could make myself a hair bow or some other article of clothing depending on how much of that fabulous fabric you're willing to part with, MUAHAHAHA!

    And then we would wear our anchor-themed outfits on a picnic in the park and look so much fancier than all the other couples around us, and make everyone else really, really jealous.

    The end :D

    ReplyDelete
  33. Aż mnie ponosi wyobraźnia od tych prześlicznych tkanin ;)
    Materiał w kwiaty chyba najbardziej mnie w sobie rozkochał. Niezwykle dziewczęca spódnica bez wątpienia dodałaby delikatności i rozświetliła całą stylizację, więc nie trzeba by się martwić o zbędny przepych dodatków. Tą spódnicę, w połączeniu z lekkim topem o jakimś pastelowym odcieniu widzę jak najbardziej w naturalnym otoczeniu. Otóż w odległości jakichś 500 metrów od domu mojego ukochanego znajduje się dość rozległe jezioro wokół którego biegnie niewielka ścieżka, dosłownie tuż przy samej wodzie. Zawsze jest tak cicho i spokojnie, można się wręcz rozkoszować samym towarzystwem tej drugiej osoby i chwilą w odosobnieniu, za zasłoną natury - bez problemów codziennego życia. A widok pod wieczór, kiedy słońce powoli zaczyna znikać za horyzontem? Nie do opisania! Miejsce tak zwyczajne, a dające tak wiele emocji człowiekowi, tak ukochane. Na jeden (ba! oby jak najwięcej!) z takich wieczornych spacerów w tym krajobrazie właśnie chciałabym mieć szansę założyć spódnicę Twojego wykonania. Moim zdaniem czułabym się jeszcze lepiej ze świadomością nie tylko bycia kochaną, ale i rozpieszczoną przez piękny i unikalny strój :)
    Pozdrawiam, Anita (anitka.lal@interia.pl)

    ReplyDelete
  34. O rany, ja łajza - ale tuż przed północą się jeszcze załapię! :D
    Naj naj urzekł mnie materiał w kotwice. Marynistyczne nawiązanie - na maksa, ale bez oklepanych pasków! Marzę o muszce z tym wzorem Byłaby idealna do przełamania czarnej, rockowej koszulki i nadania jej artystycznego smaku! Założyłabym ją razem z właśnie tą do bólu buntowniczą koszulką na wyjście na koncert do ulubionego paryskiego pubu i przy mocnym dźwięku gitar wychyliłabym kufel Guinnessa! :-)

    ReplyDelete