Inspiration Thursday: Emillie Ferris aka Wild Sweetling

I've come across Emillie's lovely work via her Instagram account and I fell in love at first sight. I think what she does is incorporate all of the things I love in her work: there's nature, embroidery, cuteness and excellent craftsmanship. Her attention to detail is mind blowing. 

She's an incredibly talented artist and while embroidery is one thing she has mastered, there are others: photography, illustration and graphic design (she entered the Penguin Award competition with her design of "Carries War" book cover --and isn't it the best?). She's a truly inspiring spirit.

She has lately informed fans of her work that she's launching her etsy shop later this month and all I can say is: YAY! I can't wait to see what she has listed. I'm totally in love with her embroidered necklaces and I'll make sure to grab something beautiful from among her creations --and fast! Because I'm sure they'll be gone in minutes.

Trafiłam na prace Emillie na jej profilu na Instagramie i zakochałam się od pierwszego wejrzenia. To, co robi, łączy w sobie wszystkie rzeczy, które uwielbiam: jest tam przyroda, haft, słodycz i doskonałe rzemiosło. Rozpływam się, patrząc na dbałość o szczegóły w jej haftach.

Emillie jest niesamowicie utalentowaną kobietą - haft to tylko jedna ze sztuk, w których jest mistrzynią. Poza tym fotografuje, ilustruje i zajmuje się projektowaniem graficznym (jej zgłoszenie na Penguin Award z projektem okładki "Carries War" jest obłędne). Jest jedną z tych osób, które mnie inspirują wszystkim, czym się zajmują.

Niedawno ogłosiła na swoim instagramie, że w tym miesiącu otwiera sklep na etsy. Nie mogę się wprost doczekać! Jestem bardzo ciekawa, co nam pokaże. Jestem zachwycona jej haftowanymi naszyjnikami i będę się czaić na któreś z jej pięknych dzieł. Mam nadzieję, że uda mi się coś szybko złapać, bo jestem przekonana, że rozejdą się w mgnieniu oka.

All photos in this post are (c) Emillie Ferris.
facebook bloglovin' pinterest instagram tumblr rss contact