Striped skirt update


You might remember my striped skirt that I had made from a fabric given to me by my Granny. It's special to me because I've sewn it from a fabric that once was my Granny's favorite dress. So today I'm giving you a photo of my Granny in 1965, wearing said dress! I was so happy to find out there still are photos of her wearing it. Isn't analog photography amazing that way? You don't tend to just throw away your old photos and it's much harder to lose them like you can lose your digital photos, due to a disk malfunction. There are vast archives of my family's past preserved in photos. I love digging through them and finding gems. I've already shared some of them, here and here, and I can't wait to show you more of my interesting finds, together with accompanying stories, in the future!

You can see the photos of the skirt that I made and read the full story here.

Być może pamiętacie spódnicę w paski, którą uszyłam z tkaniny, którą podarowała mi Babcia. To prosty, ale ważny dla mnie uszytek, bo zrobiłam ją z tkaniny, która została z ulubionej babcinej sukienki sprzed lat. Udało mi się zresztą znaleźć zdjęcie tej sukienki na pięknej właścicielce, więc dziś się nim z Wami dzielę. To wielka zaleta fotografii analogowej - odbitek nie wyrzuca się tak po prostu, a trudno jest je stracić tak, jak dane z dysku. Moja rodzina ma przepastne archiwa fotograficzne z dawnych czasów i uwielbiam się przez nie przekopywać. Kilka takich odkurzonych zdjęć już Wam pokazywałam tu i tu, a w przyszłości na pewno pojawią się kolejne, wraz z towarzyszącymi im opowieściami.


Zdjęcia mojej spódnicy i jej historię możecie zobaczyć tutaj.


facebook bloglovin' pinterest instagram tumblr rss contact

11 comments:

  1. Fajnie się ogląda takie stare zdjęcia- niepowtarzalny klimat mają :)
    my też mamy stertę zdjęć, w albumach- supe jest do nich wracać- zawsze to jakaś pamiątka i wspomniania :)

    pozdrowionka :)
    Daria

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, też uwielbiam przeglądać stare rodzinne albumy! Super jest to, że każda część rodziny ma własne, więc jest dużo do odkrywania :).

      Delete
  2. Łuuu, ale czad to zdjęcie, ma swój klimat! Widać ze styl i wyobraźnia jest w Waszej rodzinie dziedziczna :). To niesamowite, jak ponadczasowe w modzie są piękne rzeczy! Ja mam tylko ubrania od Mamy z lat 70 i 80'. Fajne że Twojej Babci udało się zachować takie perełki! :) Czekam na kolejne foty i historie z przeszłości!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaa, dzięki za taki fajny komentarz :D.
      Babcia jest niesamowitą kobietą. Wszyscy o niej mówią, że jest wciąż pełna gracji i wdzięku - a ja się z tym zgadzam. Poza tym Babcia ma ogromne zdolności artystyczne i z pewnością chociaż ich część po niej odziedziczyłam :). Duma!

      Delete
  3. What a lovely dress! Your grandma has got style!

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's so true! She's still stylish, even at almost 90 years of age.

      Delete
  4. This is the single greatest We Sew Retro post ever! I love your reuse of your granny's treasured dress. Just think, someday your granddaughter might make something new from her granny's treasured striped skirt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aww, thank you! Your comment made my day!

      Delete
  5. Oh how very cool to find the photo!

    Brigid
    the Middle Sister and Singer

    ReplyDelete
  6. Odkrywanie takich pięknych zdjęć w rodzinnym archiwum musi być fascynujące :)

    ReplyDelete