A Project on Body: I've been interviewed!

You might remember my photography-based anthropological project that I've already told you about before - A Project on Body. Let me remind you what it's all about. I'm talking with people about their approach to their bodies: what they think about themselves, how they perceive their bodies and how they treat them. What they think about societal norms and the body as portrayed by the media. How that influences them and how they react to those inputs. We also take nude photos. Everyone comes with a food of their choice and we shoot away. Well, my project has come to an end, or at least the data-gathering phase has. I've spoken and taken photographs of 100 wonderful people with amazing stories and beautiful bodies.

If you want to know more about my project, its begginnings and the story behind it, you can now read an interview that I've given to an English-language magazine called English Matters. I have it scanned for you up on my project's blog! I had a great pleasure to speak with a inquisitive and smart interviewer, Katarzyna Tutak, who pushed me to try to explain what I had in mind when creating the project. Take a peak you English speakers, I hope it explains a lot about the project's content.




Być może pamiętacie mój fotograficzno-antropologiczny projekt, o którym już Wam kiedyś pisałam - Projekt: ciało. To projekt, który mówi o tym, że każde ciało jest dobre, a nasze decyzje z nim związane nie są bezrefleksyjnymi powtórzeniami tego, co dyktuje nam społeczeństwo i media. Przez ciało ustanawiamy własną autonomię i indywidualność w świecie i dlatego zastanowienie nad nim, choć często spychane i uważane za powierzchowne i próżne, jest bardzo potrzebne. Mój projekt odpowiada na tę właśnie potrzebę mówienia o cielesności.

Niedawno ukazał się wywiad, który przeprowadziła ze mną bardzo mądra i uważna dziennikarka, Katarzyna Tutak, dla czasopisma anglojęzycznego English Matters. Opowiadam w nim o początkach projektu, jego przebiegu i tym, co w mojej głowie się pozmieniało w trakcie, kiedy go prowadziłam. Możecie go przeczytać w czasopiśmie albo na blogu Projektu: ciało, gdzie go dla Was zeskanowałam. Zapraszam!

10 comments:

  1. Jeden z najbardziej inspirujących projektów jakie znam :) Jedyny taki w PL! Kiedy (jeśli) pojawiłby się w formie albumu, to znalazłby się na mojej półce, na honorowym miejscu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki, Kamil :). Twoje słowa naprawdę dużo dla mnie znaczą.

      Delete
  2. there are some really pretty portraits in there! It's wonderful how happy and relaxed they all look, I can imagine that they were quit nervous... So you must be a great photographer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear! Yes, all the sessions were quite an adventure for the participants but they all managed to loosen up and have a good time during the shoots :).

      Delete
  3. bardzo podoba mi się ten projekt! lecę przeczytać wywiad! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Bardzo ciekawy projekt, ja jakoś wcześniej przegapiłam. Dzięki za powrót do tematu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba :).

      Delete
  5. Świetna sprawa, bardzo ciekawy projekt

    ReplyDelete