I made a dress #7


This dress went like a breeze. It took about 12 hours straight of sewing and it was done! It seems browsing through my old sewing magazines on a daily basis pays off. When I first went through them, I only spotted those flared skirts and dresses of 1950s silhouette that I'm into so much, and let me tell you that to my disappointment they were few and far between. It seems that 1960s in Germany took the then-new silhouette seriously and ditched the girliness so typical for 1950s. Then, after a few more times and more careful studying of said magazines, I started seeing different lovely designs like this one

I mentioned the pattern a few days ago and since I'm on vacation now while my boyfriend The Fish is still at work every day, I just figured I could spare a few hours to sew a new dress.  After all, doing the dishes and the laundry can always wait a little more time and besides, we're currently living at my Mum's and I only took two dresses with me, which is totally too little for a week, right? There really is no such thing as too many dresses. So I just had to sew. It was only handy that I'd had a lovely cotton fabric perfectly suitable for an autumn dress with loose bodice and kimono sleeves. Btw., I absolutely love that backwards collar detail. It's just so cute.

Also, here's a photo of the instructions as given in the magazine, just for your curiosity.






Szycie tej sukienki poszło jak z płatka. Zajęło mi 12 godzin jednym ciągiem i była już gotowa! Wygląda na to, że codzienne przeglądanie moich starych magazynów szyciowych się opłaca. Najpierw zauważałam tylko rozkloszowane sukienki, które najbardziej lubię, ale po kolejnych kilku wertowaniach odkryłam zupełnie inne projekty, które mnie urzekły - czego przykładem jest sukienka, którą dziś pokazuję.

Wspominałam o tym wykroju kilka dni temu, a jako że jestem teraz na urlopie i siedzę sama w domu, bo Ryba pracuje, to pomyślałam, że czas na nową sukienkę. Jesteśmy teraz w Mamy, a ja zabrałam ze sobą tylko dwie sukienki na cały tydzień - to przecież za mało. Kolejna sukienka była niezbędna. Na szczęście miałam ze sobą maszynę i miłą, ciepłą bawełnę idealną na ten krój z luźną górą i kimonowymi rękawami. Tak przy okazji jestem zauroczona odwrotnym kołnierzykiem.

Dress: made it myself
Pattern: Neuer Schnitt 8/1963
Fabric: thrifted
Belt: vintage, thrifted
Tights: old
Boots: Deichmann

15 comments:

  1. Replies
    1. Dziękuję, jestem z niej bardzo zadowolona :).

      Delete
  2. Piekna sukienka... Swietny kolor i kroj! Ja osobiscie nie lubie klasycznych kolnierzykow po szyja, a za to uwielbiam golfiki - takie rozwiazanie "odwroconego" kolnierzyka jest wiec dla mnie idealne, no i oryginalne...;)
    Pozdrawiam! Anka

    ReplyDelete
    Replies
    1. O widzisz, a ja odwrotnie, nie znoszę i nie noszę golfów, za to nie mam nic przeciwko kołnierzykom. Ale ten pomysł z odwróconym kołnierzykiem jest typowo retro/vintage i zawsze bardzo mi się podobał, dlatego podwójnie się cieszę, że mogłam go sobie zamontować przy własnym ciuchu :).

      Delete
  3. You did a great job with this dress. I totally love the backwards collar. I would wear it with a vintage brooch but since it's not mine to wear, I'm just gonna stare at it for a while.:))
    Very nice!
    Kisses!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, you are so right about the brooch! I did have one in mind but as we were at my Mum's while these photos were taken, I didn't have it at hand. But that's exactly how this dress shuld be worn, I believe: with a vintage brooch.

      Love!

      Delete
  4. świetna sukienka. idealny materiał dobrałaś :) odwrócony kołnierzyk bardzo mi się podoba :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za miłe słowa :). Kołnierzyk to moja ulubiona część tej sukienki.

      Delete
  5. A lovely dress. The collar is really nice and the whole dress looks like a perfect wardrobe staple to me, I am sure it is very versatile and a perfect candidate for playing aroung with accessories and jewellery.
    And so beautiful photos with a charming autumn-atmosphere, you look so great!
    love, ette

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear! Yes, I believe it will be an autumn staple when the real autumn finally comes. It's been so warm lately that there was no way I was getting into this one and sweating my ass off. It seems this lovely style has to wait ;).

      Delete
  6. Replies
    1. Oh thank you! It was great to make, really easy and lovely and I'm sure I will use it time and time again :). I've already been asked by a friend to make one for her ;).

      Delete
  7. Also the next time you make this pattern, you should put in pockets at the waist pleats. It looks like this type of dress, because it's so casual, would handle little scoop pockets easily. (I don't know what type of pockets they are, but they're usually found on pants.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey, I know, right? This design practically calls for those pockets. But I'm actually glad I didn't put them in this particular piece because the fabric proved to be a bit expansive and I really woulndn't want to have a fake prominent belly, I'm perfectly fine with the one that I already have.

      Delete
  8. Cudowna sukienka! Uwielbiam takie klimaty!!!

    ReplyDelete