Cukierki #1/Candies #1

"Ty już chyba masz wszystkie czasopisma, Myszo" westchnął dziś rano Ryba, mój chłopak, patrząc na stosy magazynów szyciowych zalegające na parapecie. Cóż, mam ich sporo, ale na pewno nie wszystkie. Póki co moja ciekawość została zaspokojona w zupełności w dekadach 1970-2000 dzięki zdobycznym, polskim Wykrojom i Wzorom, Burdom, Światowi Mody i Pramo, które mam w większości po niemiecku, choć kilka polskich numerów też mi wpadło. Jest też kilka numerów rosyjskiego Żurnalu Mod. W sumie pewnie dawno przekroczyłam setkę numerów z tego okresu. Aż trochę mi głupio.

Latami 60-tymi powoli się nasycam dzięki myszkowaniu po niemieckim ebayu, gdzie można czasem w przystępnych cenach dorwać coś innego niż sławetne Burdy - na przykład Neuer Schnitt albo Mode und Schnitt. Lata 50-te i wcześniejsze to jednak wciąż niezła gratka i do tej pory trafiło mi się tylko kilka sztuk wykrojowych gazetek z tego okresu. Dostępność magazynów jest niemała, ale przystępność cen chwilowo - przynajmniej dla mnie - żadna.

Pomyślałam, że podzielę się z Wami moimi ulubionymi obrazkami z gazetek z lat 60-tych. Pozwoliłam sobie ogołocić je z wszelkich napisów. Niech obraz mówi sam za siebie. Ostrzę sobie ząbki na... właściwie każdą z tych sukienek, tylko w odpowiedniej kolejności. Szczególnie jestem ciekawa wykroju z ostatniego zdjęcia - to chyba najciekawiej krojona sukienka, jaką do tej pory widziałam we wszystkich magazynach. Nie wiem czy zdołam ją uszyć od ręki, ale - zobaczymy.

Czy macie ochotę na obejrzenie w całości któregoś z numerów, które tu prezentuję? Chętnie poskanuję więcej tych śliczności. Patrzenie na te stroje to dla mnie taki wizualny odpowiednik jedzenia landrynek.
Mode und Schnitt, Heft 063/1961
Junge Maedchen, rok nieznany
Neuer Schnitt 2/1963
Neuer Schnitt 3/1964
Neuer Schnitt 7/1964

I've been collecting old Polish and German sewing magazines for a while. I love sewing and I'm fascinated by the fashions of decades of 1950s to 1970s. There are so many beautiful patterns out there, just waiting for me to sew them! I actually have more magazines from 1980s onwards and so I'm constantly on a quest for cheap, older issues. I recently got my hands on a collection of seventeen 1960s Neuer Schnitt, a German magazine of truly amazing quality.

I'd like to share some of my collection with you so here goes, some beautiful pieces from 1960s. If you'd like to sneak a peek inside one of the issues presented here, let me know! I'd be happy to scan some more of those beautiful images as there are some true treasures inside. Just skimming through those magazines is a visual equivalent of eating candy for me!

No comments